onsdag 17 december 2008

Mamma Sömntuta & barnen Morgonpigga

Jag jobbade kväll igår och var hemma runt kl 23. Sedan tar det ju ett litet tag att varva ner och komma till ro för att kunna somna, speciellt när det har varit fullt upp på arbetspasset. Så när min dotter vaknade klockan 5 imorse och valde att vara vaken en timme, väcka brorsan som inte kunde somna om, kan jag lugnt säga att jag var helt slut. Att min son dessutom envisades med att leka med leksaker med ljud gjorde ju inte att jag blev speciellt glad. Dottern kunde somna om ett litet tag, men sonen, han lekte med sin brummande leksak, kastade saker i huvudet på både mig, syrran och katterna. Jag skäms lite över att behöva erkänna men TV:n ÄR faktiskt en god vän på morgonen som ställer upp som barnvakt med kort varsel när mamma är trött efter en sen kväll med hårt jobb.

Inga kommentarer: