torsdag 4 december 2008

Kyrksång


I tisdags var det dags för dottern att sjunga in julen i kyrkan med femårsgruppen på sitt dagis. Det var så fint att jag nästan började tjuta där mitt i kyrkan med alla föräldrar och barn. Min fina dotter hade fått en riktig prinsessklänning (hon ville egentligen ha en cerise men jag tyckte den här röda var så fin och den dög) och hon var så stolt över att få sjunga med dagis i den stora kyrkan!

Lillkillen var inte lika tagen som jag var, utan han ville mest springa omkring då det ju var stora ytor att röra sig på. Det var den präst som döpte honom som talade (predikade?) i tisdags.

För övrigt är jag förkyld och när jag är förkyld är jag som en karl (som alla i alla fall säger att karlar är då), då är det så SYYYYND om mig. I tisdags jobbade jag och då var det som om jag hade bomull i huvudet. Igår var jag ledig så jag kunde vila lite och det var jag som somnade när lillkillen skulle sova middag. När jag vaknade var han uppe och lekte med syrran och granntjejen, han hade inte sovit nåt alls. Idag ska jag jobba och det känns väl okej, känner lite i halsen och i huvudet men är inte så snorig och det är väl bra om man kan undvika att snora ner sina patienter.

Är ledig i helgen och då blir det till att julbaka, lussebullarna är slut och eventuellt ska en kompis med familj komma och baka pepparkakor enligt tradition. Jag har även köpt så vi kan göra julgodis med mandelmassa, nougat, choklad och underbart god hasselnötsmassa (om jag inte käkar upp den innan dess).

Inga kommentarer: