måndag 8 december 2008

Han kan...

verkligen göra sin mamma helt tokig. Idag har lillkillen:
- haft ut halva flingpaketet så hela köksgolvet var fullt av flingor
- vält ut ett glas juice (vägrar ju pipmugg när syrran inte har en)
- hällt ut syrrans lego (små bitar) över hela syrrans golv
- haft ner en ram som gick i tusen bitar, både glaset och trät
- haft ner takkronan, som även den gick i tusen bitar
- slängt ut alla sina kläder ur byrån i sitt rum (2 gånger dessutom)

Det är nästan att han är till salu och väldigt billigt också.... Det är tur för honom att han är så underbart go mellan varven för annars skulle han kanske verkligen säljas till högstbjudande.

Jag förstår varför han säger mest NÄE! Det är ju det han får höra mest! Det är verkligen så man tröttnar på sig själv: Nej inte det! Nej inte så! hela hela tiden. Jag önskar att jag kunde sluta upp med det. Jag tror att stackarn kände sig understimulerad, för jag är ju så himla trött och tråkig på mina lediga dagar nu.

Idag åkte vi i alla fall till IKEA (för att bland annat köpa ny ram då han hade haft sönder en). Det tyckte faktiskt barnen var roligt. De fick leka en stund och åka rutschkana.

De efterlängtade korten från fotograferingen på dagis kom idag och de blev inget bra. Att korten på lillkillen inte skulle vara bra var ju väntat eftersom han var hysterrisk, men att även korten på dottern blev dåliga var ju förvånande. Hon som alltid brukar bli bra, men den här gången ser hon vettskrämd ut eller något sånt. Jag förstår inte vad fotografen gjorde för hon ser ut som om han skulle ge henne stryk istället för att ta kort. Sedan blir ju frågan: ska man köpa bilderna eller inte. Jag vill ju ha kort på dem, det är ju jätteroligt att ha kort från varje år... Men ska man betala (faktiskt ganska mycket pengar) för något som man inte är nöjd med?

Inga kommentarer: