torsdag 18 december 2008

Buskul!

Idag var min dotter först på dagis för att dansa runt granen, sedan tog vi en tur till MAX och köpte mat. Efter maten åkte vi till Busfabriken och lekte som galningar i 3 timmar. Där är det roligt både för liten och stor och man blir svettig av att klättra i de jättelika klätterställningarna. Mycket rutschkana blev det! Härligt. Det var bara lite typiskt att när jag har planerat det här så blir det fint väder för första gången på lång tid. Jaja, får hoppas att jullovet (barnens, inte mitt) ger mer fint väder.

Igår när vi var i en affär och köpte lackskor till dottern stod vi bakom en mamma i kön till kassan. Hennes (tonårs?)dotter kom då med en BH med Snobben på, tror jag att det var, och skulle köpa den. Min dotter frågar då: "När ska jag få en BH?" Jag svarar: "När du behöver det." Min dotter: "När jag blir sex år?" "Njae..." Jag antar att hon tyckte att den var fin och ville ha en hon också.

Jag är sent ute när det gäller julklapparna, har ju köpt det mesta till barnen, men så är det ju några fler som jag ska köpa till. Jag har inte tid eftersom jag jobbar i helgen så det får bli måndag som gäller och jag tror inte att jag kommer att vara ensam på stan då! Och jag som inte vet vad jag ska köpa till någon...

Inga kommentarer: