lördag 31 oktober 2009

Läskig tårta

eller kaka rättare sagt, det är en morotskaka med glasyr, som har färgats med svart hushållsfärg. Vi blev svarta runt munnen och hade svarta tungor efter att vi ätit den. Den smakade som vanlig morotskaka, men färgen gjorde ju att den såg minst sagt osmaklig ut. Det var inte spökena som var det mest läskiga med denna kaka, tycker inte jag i alla fall.

Lovisa är hos farmor och farfar. De skulle äta tacos ikväll och mysa. Här blir det potatisgratäng med grönsaksbiff för min del, quornfilé till Hannes och M. Sedan kanske lite popcorn eller rostade nötter. Svull, svull. Kanske någon film också.

Var och tränade med mamma på morgonen, ett Dancepass och ett Corepass. Det var ett mycket roligt danspass, men jag tycker att jag hade lite svårt att hitta musklerna på Corepasset. Jag går inte så ofta på Core så det kanske är en sak man lär sig efterhand. I vissa övningar är det ju inte så svårt att hitta musklerna som till exempel i plankan, men i flera andra hade jag svårt. Det är mest de övningarna där man ska balansera och rotera som jag har svårt att känna något. Fast jag tycker att jag försöker hålla "grundspänningen" i bältet och bäckenbotten. Som sagt var säkert en träningsfråga, ju oftare man tränar desto bättre blir man. Men det är skillnad mot de Corepass som jag körde tidigare då det kändes rejält i musklerna och man var riktigt trött efter passet.

Inga kommentarer: