onsdag 21 oktober 2009

Toker

Igår fotograferades Hannes på dagis och i år var han glad och riktigt sprallig. Han gjorde miner och räckte ut tungan och satte upp händerna i ansiktet osv. Till slut blev fotografen nöjd i alla fall (vilket tålamod man måste ha när man fotograferar barn!!!). Det var lite skillnad mot förra året då han var helt hysterisk och vi fick ett kort med en ledsen och rödgråten kille på. I år hoppas vi alltså att korten blev bra och att vi har en glad kille på kort. Det är ju en så bra julklapp till farmor och farfar och mormor!

Tokiga miner från Hannes

Lovisa har redan tagit kort på skolan och de har hunnit komma hem också. De blev jättefina. Jag tycker bara att hon såg så stor ut på kortet.

Idag har vi haft teammöte på jobbet och vi gick igenom ansvarsområden och jag fick några nya, bland annat att sammanställa statistik. Nu får jag alltså äntligen nytta av min ekonomiska utbildning, hehe. Vi har även haft utbildning den här veckan för att vi ska få ett nytt journalföringssystem. Jag har träffat på det systemet som student så jag kände igen många saker. Det kommer underlätta mycket och en hel del dubbeldokumentation kommer försvinna. I dagsläget skriver vi journaltexten i dator, men har väldigt mycket papper att fylla i för hand också.

Nu är jag ledig till på måndag och det ska bli så skönt. Eventuellt ska jag och Lovisa gå på bio på lördag, vi ska väl se den senaste Disney Pixar filmen "UPP" i så fall. Jag har inte sagt något till henne än, i fall det inte skulle bli av. Då blir det popcorn och läsk, det hör ju liksom till. Det ska bli kul att göra något mysigt, bara hon och jag.

Inga kommentarer: