lördag 10 oktober 2009

Hipp hipp hurra!

Igår fyllde jag år och det firade jag med att jobba dag. Det var lugnt på jobbet, helt tomt på förlossningen, vilket ju var en stor skillnad mot dagen innan då vi hade fullt plus lite till. Jag bjöd på en lingonpaj med grädde till och den var god. Receptet på den hittade jag, efter tips från en vän på Facebook, på en blogg: bevemyrs.blogg.se där det finns massor av godsaker som jag vill prova.

På kvällen åt vi thaimat och sedan somnade vi framför Wallander-filmen.

Idag har jag varit på fotbollsträning med dottern, börjat rensa ur klädkammaren i källaren, handlat lite kläder till mig själv(!). Jag måste ju fylla på när jag rensar ut så mycket kläder :). Jag är ju en riktig spara och när jag nu går igenom gamla kläder som jag har sparat så kan jag verkligen undra VARFÖR jag har sparat en del. En del av kläderna är ju trasiga och har fläckar av t.ex målarfärg. De flesta kläderna är så små så jag skulle behöva gå ner typ 15kilo för att möjligtvis kunna ha dem. Hrm...

Den här helgen skulle jag vilja ha åkt till Stockholm för det är Syfestival på Kistamässan och Chokladfestival på Nordiska muséet, men min kompis fick tyvärr inte ledigt och jag ville inte åka själv :(. Men jag har ju massor att göra här hemma så jag sitter ju inte och gör ingenting.

Imorgon kommer M:s föräldrar och min mormor förbi på en fika för att fira min dag. Jag skulle vilja åka till IKEA också. Synd att helgen är så kort...

Inga kommentarer: