måndag 2 november 2009

Grå och trist novemberdag

Idag gör vi ingenting igen. Det är kallt och grått ute och det är inte alls lockande att gå ut. Det mest spännande som hänt idag är att två tanter från Jehovas vittnen ringde på dörren och gav oss några broschyrer. Den ena hette "Hur man får en lycklig familj" och är full med bilder på familjer med stora leenden. Men så kommer jag fram till en sida där mannen och kvinnan inte alls ser glada ut. Artikeln där handlar om "Kan man bo ihop innan man gifter sig?" och där är alltså svaret på att de inte ser lyckliga ut. De lever i synd och är därför bekymrade mest hela tiden, eller något sådant . Jag kanske skulle kunnat ha diskuterat med de där tanterna om deras syn på att svenska kyrkan nu tillåter samkönade äktenskap, det kanske hade varit intressant!

I eftermiddag blir det en tur till IKEA för att titta på nya köksstolar. Jag har ju, som jag skrivit tidigare, fått en överdos av furu och resultatet har blivit att jag är svårt allergisk mot detta träslag. Så nu ska köksbordet och stolarna bytas ut mot något furufritt. Troligtvis något svart, då jag är inne i en svart period just nu. Vi får se om vi hittar något.

Usch ja, november. Det är en månad som jag inte tycker speciellt mycket om. Det är grått, mörkt och kallt och det är för tidigt att börja med julpynt som jag annars ser fram emot mest just nu (det kanske kommer inhandlas lite pynt idag, vem vet). November och februari är de månader som jag tycker sämst om. I november vill jag att det ska bli riktig vinter med snö och i februari vill jag att våren ska komma och att snön ska försvinna. Hur var det nu, skulle jag försöka leva mer i nuet?

Inga kommentarer: