fredag 23 oktober 2009

Ur balans

Jaha, då var det dags igen. Kroppen har reagerat före mitt medvetande. Halsbränna och "känningar" av astman. Tydliga tecken på att jag är stressad. Jag känner så väl igen det och förundras över att jag inte alls KÄNNER mig stressad, rent mentalt alltså. Det blir så lätt att man bara kör på och inte stannar upp och reflekterar. I våras löste jag problemet med att köra yoga och att meditera, försöka leva mer i nuet och det fungerade faktiskt jättebra. Men så blev det så mycket andra saker som dök upp och som gjorde att jag "glömde bort" att göra detta. Från att ha kört yoga flera gånger i veckan och försökt meditera varje dag så kör jag nu yoga kanske 1 gång i månaden och meditera blir inte av alls (kanske lite halvhjärtat när jag ligger på spikmattan). När jag har "yogat" de senaste gångerna har jag inte ens gjort Savasana (dödstilla) som man nog nästan måste göra för att det ens ska vara yoga. Nu protesterar kroppen och det verkar vara dags att ta nya tag för att försöka komma i balans igen.

Inga kommentarer: