torsdag 15 oktober 2009

Ledig torsdag

Jag har en ledig dag idag och M ska och se på ishockey med jobbet. Så det blir sent innan han kommer hem.

Igår mådde jag inte riktigt bra, hade ont i huvudet och ont i halsen, men idag mår jag nog helt bra. Hade lite känning i halsen när jag vaknade men nu är det borta. Jag var övertygad om att jag höll på att bli sjuk. Tyvärr missade jag enda chansen till träning på Sats för den här veckan, eftersom M är borta ikväll och jag jobbar hela helgen. Jag får köra lite lugnt hemma.

Uppdatering angående surdegen: Idag tyckte jag nog att den var färdig och den luktade lite syrligt, så jag fortsatte med att blanda i mer mjöl och vatten och nu står den och ska jäsa till ikväll då mer ingredienser ska i och sedan stå till imorgon bitti. Sedan ska den bakas ut, jäsa ytterligare och gräddas. Ja, det gäller att ha mycket tålamod och skynda långsamt antar jag.

Idag kom ett reklamblad från en kedja som säljer teknik och min drömkamera var med så nu känner jag verkligen att jag VILL köpa den. Har jag råd är frågan? Ska jag TA mig råd? Behöver jag egentligen en ny kamera? Kanske inte, men med den kameran kan man filma och det kan man ju inte med den jag har. Fast jag undrar hur mycket man skulle använda sig av den funktionen?

Inga kommentarer: