fredag 30 oktober 2009

Djurparksbesök


Efter frukosten ställde jag mig och gräddade plättar till utflykten. När allt var packat insåg jag att min planering inte hade hållit (idag heller) för jag hade tänkt att vi skulle vara vid Kolmårdens djurpark när de öppnade klockan tio, men vi kom dit en timme senare. Efter att ha tittat på vargarna, gått förbi davidshjortarna och lekt lite i Bamses värld var det dags för plättarna. När barnen hade ätit upp ville de inte vara kvar längre utan de ville åka hem. Lovisa frös så mycket tyckte hon. Hon hade inte kunnat ha vantarna på sig när hon åt och hade blivit jättekall om händerna. Jaha, så det var bara att ta sig till bilen och åka hem efter EN timme i parken. Det märks att barnen är lite bortskämda med att åka till djurparken...

Hemma har vi gjort spöken i sugarpaste och jag har bakat en morotskaka som ska få lite svartgrå-färgad kräm på sig och sedan ska de fina spökena appliceras imorgon innan servering. Det är stackars svärmor och svärfar som ska få avnjuta denna Halloweenskapelse. Den gråa krämen ser inte alls aptitlig ut, fast den smakar ju hur gott som helst. Annars har vi inte firat Halloween på något sätt. Inga pumpor eller så. Får se om vi tänder några ljus i minneslunden imorgon.

Inga kommentarer: