söndag 11 oktober 2009

IKEA

På förmiddagen kom ju min mormor och M:s föräldrar förbi på fika. Jag bjöd på halloncupcakes med Dumlefluff, Bregottkakor och kladdkaka. Efter det var man precis proppmätt. Nu måste jag försöka återgå till lite sundare vanor och inte äta så mycket onyttigt hela tiden. Maten som vi åt idag var ju inte heller något nyttigt, vi åt på MAX och jag tog ju ingen sallad eller så.

Vi har varit på IKEA idag. Vi köpte ett nytt bord till köket, en cool lampa till Hannes och lite annat småkrafs. Lampan till Hannes rum var orange med vita moln på och matchar hans rum och gardiner perfekt. Det blev verkligen fint.

Nu på kvällen har jag tränat Core och sett på "Hagamannen". Fryser och funderade på att ta ett bad men nu blev det lite sent och jag vill ju inte somna i badet. Ledig imorgon men måste ju upp och skjutsa Lovisa till skolan. Jobbigt det där att aldrig få sova så länge man vill. Oftast vaknar ju barnen tidigt men bara det att man inte behöver stressa på morgonen med att äta frukost och klä på sig. Jaja, bara att vänja sig, kommer att vara så några år framöver. Mamma behöver lov, skönt att v44 = höstlov!

Inspirerad av lördagens NT har jag startat en surdeg, får se hur det blir. Spännande om några dagar. Jag är ju inte så duktig på att baka bröd, men försöker ändå. Har bakat surdegsbröd för kanske 10år sedan och det blev inte alls gott, smakade jäst alkohol. Men jag har inte för mig att jag gjorde så som det stod i artikeln (länkar till en blogg med samma innehåll som artikeln) att man skulle göra. Så jag provar igen...

Inga kommentarer: