torsdag 3 juli 2008

Disktrasefobi

Jag bryr mig inte alls så mkt om allt man kan ha på armarna efter att man har förlöst, det kan va både blod, bajs och fostervatten. Men det gör mig inget. Vad jag däremot har mkt svårt för är disktrasor!!! Jag kan bara inte ta i dem så jag (miss)brukar otroliga mängder hushållspapper istället. Och vad gjorde då min svärmor igår! Jo hon torkade min son om händerna och MUNNEN med en disktrasa. Samma disktrasa som vi (läs min sambo) torkar matrester och dylikt med. Samma disktrasa som innehåller miljontals bakterier. Jag kunde inget säga utan jag bara satt där och gapade! Är jag konstig? Jo, lite lustig måste jag nog vara. Min disktrasefobi kommer sig nog av att vi odlade på disktrasor när jag läste livsmedelshygien. Och jag kan väl säga att de agarplattorna inte var så vidare fräscha efter ett par dagar!!!
Min dotter är sjuk, har lite feber så det blir att VABa imorgon. Hon är ganska pigg ändå och vill ju bada nu när det är så varmt ute. Men det tycker inte jag att hon får med feber. Kanske är hon feberfri imorgon och kan väl blaska lite i plaskpoolen på tomten. Det är väl inte lämpligt att åka till nån sjö vilket hon ju vill.
I helgen ska jag ev titta på en motorcykel! Jag blir så ivrig och vill ju titta på den NU! Det är en bekant till en av mina arbetskamrater som ska sälja precis en sån som jag vill ha. En virago. Hoppas jag kan få köpa den! Vill ha!
Sambon har köpt ett Wii! Har inte haft så mkt tid att spela än men dottern tycker om att spela bowling. Idag gjorde hon och jag gubbar som man sedan använder till spelet. Mii heter det visst. Det var roligt, vi gjorde en för mig, en för henne och en för lillebror. Ska skaffa ett Wii fit sedan men just nu verkar det vara slut överallt.

Inga kommentarer: