måndag 14 juli 2008

Första semesterdagen!

Efter en riktigt hektisk helg på jobbet så har jag ännu inte riktigt förstått att jag inte ska jobba på 4 veckor nu. Det känns som jättelång tid men det kommer nog gå såå fort så snart är jag tillbaks på jobbet igen...

Idag har det varit en lugn dag. Stora tjejen har lekt med kompisar hela dagen, endast varit hemma för att äta. Lillgrabben och jag har mest myst i förmiddagssolen. När han sov passade jag på att köra Wii Fit (kul!). På eftermiddagen kom åska, regn och hagel. Då satt vi på altan (under tak) och tittade på skurarna. Det smattrade så mycket på taket när det haglade så det lät som om någon stod och kastade en massa småkulor (hagel kanske?!?) över oss.

När sambon kom hem från jobbet åkte jag till körskolan för att skriva lite prov på datorn och efter det storhandlade jag.

Imorgon ska jag hämta hem motorcykeln. En av mina arbetskamrater ska köra hem den åt mig imorgon! Så jag slipper krångla med släp. Jag var och tittade på den igen igår och fick åka en provtur. Jag körde alltså inte själv utan åkte bakpå.

Efter 5 eller6 torra nätter blev det en blöt natt. Men hon gick med på att sova utan blöja nu inatt utan att krångla. Hoppas det går bra inatt så hon inte blir less.

Då fyller sambon snart 30 och man måste komma på nån bra present! Jag har några förslag men det känns som om jag vill köpa något speciellt eftersom det är jämn födelsedag!

Inga kommentarer: