måndag 30 juni 2008

Kört hoj!

Idag var det dags för andra lektionen på motorcykeln. Det är svårt men mycket roligt. Det kommer nog gå åt många lektioner speciellt för att lära sig manövrering. Fick idag öva på att köra åttor och det var inte så enkelt somdet låter. Jag har inte kört moppe heller innan. Jo man fick ju testa på högstadiet och köra på en bana med polisen. Det var kul ända tills jag körde på en polis... Jag har för mig att hon fick ganska så ont! Usch, vilket minne. Det kanske var tur att jag inte fick någon moppe av mina föräldrar.
Stortjejen har lekt med kompisar hela dagen och endast varit hemma en liten stund (har varit ledig idag). Vi bor i ett så bra område med mycket barnfamiljer och lite trafik så hon kan gå själv till kompisen. Fast lite orolig blir man nog ändå. Jag och lillkillen tog en promenad för att titta på tåg då han älskar att se på dem. Tyvärr åkte det inte förbi några på en bra stund så han somnade i vagnen. Alltså har det varit en lugn dag. Inga aktiviteter med barnen inbokade. Funderade ju på att åka till Kolmårdens djurpark men när det regnade så mycket blev det inte så. En annan dag...
Det har ju regnat massor idag men som tur var blev det en fin kväll när jag skulle köra hoj. Blåste en del bara.

Inga kommentarer: