måndag 7 juli 2008

Sommardagis

Har just lämnat barnen på sommardagis som är på deras ordinarie dagis i år. Det gick så bra med lillkillen som fann sig i att bli lämnad på en annan avdelning än vad han är van vid. Stora tjejen däremot blev helt förtvivlad trots att det var fröknar som hon kände igen och flera barn från hennes vanliga avdelning där. Hon ville inte vara där, ville att jag skulle vara med henne, ville absolut inte hänga sina kläder på en annan hylla och var verkligen så ledsen. Då känns det tungt att lämna henne. Och så måste man vara bestämd för det går ju inte bättre för att man står och tvekar. Nu gäller det bara 3 dagar som tur är. Och jag slipper att lämna dem nåt mer för när de börjar tidigt lämnar pappa dem. Hon gillar att vara på dagis i vanliga fall, men hon tycker att det är jobbigt med förändringar.

Min duktiga tjej sov hela natten utan blöja och vaknade torr! Hon är ju fem år och har varit torr på dagen sedan hon var lite drygt 2år. Men nätterna har det gått fram och tillbaka med. Det brukar gå bra några nätter och så kommer det ett bakslag och då vill hon absolut inte sova utan blöja. Och vi har inte tvingat henne då. Enligt BVC ska vi inte vara oroliga, det löser sig. Får se nu då om det fortsätter gå bra.

Nu ska jag äta lite innan jag ska åka och jobba, får se om det är mycket att göra idag.

Inga kommentarer: