lördag 5 juli 2008

INGEN att leka med!

Min dotter är så ledsen, ingen av hennes kompisar är hemma och kan leka. Det är såå TRÅKIGT! säger hon. Hon går och är så sur och grinig. Hon har ju varit sjuk så nu när hon är frisk vill hon ju leka massor... och så finns det ingen som kan. Det är så det är på semestern, tyvärr.
Igår var hon feberfri så vi var iväg och käkade glass. Vi passade oxå på att inhandla ett WiiFit samt en motorcykelhjälm. Idag har jag varit och klippt mig. Jag har en favoritfrisör som egentligen är mammaledig men är inne och klipper några timmar i veckan. Tur för mig. Jag blir alltid nöjd hos henne. Jag har alltså spenderat mycket pengar de här två dagarna och det är ju bara början av månaden!!!
Jag hoppas att utflykten som vi ev ska på imorgon blir av och jag hoppas att stortjejen tycker att det är kul att titta på hästarna och fölet. Kanske har det kommit kattungar oxå! (Och kanske blir jag en motorcykel rikare och mycket pengar fattigare).
Det är så konstigt väder, lite ostabilt kanske man kan säga. Man får inte så stor lust att åka och bada när det är så molnigt. Fast det är ju varmt i alla fall. Men så kommer det helt plötsligt regn.
Just nu är resten av familjen ute och cyklar. De skulle handla lite gott till kvällen. Lillkillen och jag tog en tupplur på maten, det var så skönt att sova lite för jag har varit så trött.
Nu är det bara fem arbetspass kvar: måndag-onsdag och lördag söndag sedan är det semester!!!

Inga kommentarer: