lördag 9 maj 2009

Skön lördag

Jag och min dotter började dagen med att åka och handla lite ingredienser till en paj som jag hittade recept på igår. Vi tog en fika med glass och jag tog en latte, som tyvärr var äcklig. Sedan hem, lagade ordning pajen och lagade mat till oss alla. Jag har tänkt att jag ska bli bättre på att ta med riktiga matlådor till jobbet och inte bara färdigmat. Pajen räcker alltså till fyra måltider! Jag ska göra lite fler rätter oxå.

Vi bestämde oss helt spontant för att åka till badhuset. Var ju förstås tvungen att förbereda sig lite inför badhuset med att ta bort "vinterpälsen". Under vinterpälsen gömde sig ett par bleka ben, nästan bländande vita... Vi hade i alla fall roligt på badhuset och jag är riktigt glad över att se att ingen av mina barn är rädd för vatten, vilket jag var när jag var liten. Att åka till badhuset med skolan var en riktig mardröm, tyckte jag. Dottern träffade en kompis på badhuset och de busade och hoppade i vattnet.

Och så blev det grillkväll som vanligt. Det är så gott!

Tyvärr har jag fått ont i ryggen. Jag har fått akupunktur och det hjälpte lite för stunden. Jag kör med yoga och värme och det kanske har hjälpt något. Jag tror att värken beror dels på mina skor på jobbet som har blivit gamla, dels att jag har tränat för dåligt och dels så blir det ju ofta så att man står i inte helt bra ställningar på jobbet som ju oxå kan vara dåliga för ryggen.

Inga kommentarer: