söndag 17 maj 2009

Det var mycket gott med rabarberkaka. Vi fick bjuda en vän som kom på besök också. Vi satt ute och märkte mot slutet att det började bli lite kallt. Vi saknar värmekälla på altanen, förutom solen då förstås.

Nu jobbar jag tre dagar innan jag får vara ledig i två dagar. Fem pass i rad tycker jag är jobbigt nu när jag jobbar 80% och oftast inte lägger fler än 4 pass i rad. Jag kan inte skylla på någon annan för jag har ju lagt schemat alldeles själv!

Min son älskar Blixten McQueen just nu. Han har en liten plast-blixten som han ska ha med överallt och han sover med den. I denna stund badar han med den lilla bilen. Han blivit en riktig bil-kille och leker hela tiden med sina småbilar. Jag undrar hur vi har påverkat våra barn egentligen eftersom han gillar bilar och min dotter gillar dockor. Lovisa ar ju faktiskt fått bilar och Hannes har fått dockor, men jag antar att man på något sätt förstärker det beteendet som anses vara "rätt" för vilket kön de har?

2 kommentarer:

Idun sa...

Hej!!
Hur är det med er?

Elton älskar oxå bilar. När han hade lunginflammation nu så såg han "bilar" 10 gånger om dagen.

Kram

Jessica sa...

Åsa!
Jag kan inte lämna kommentarer på din blogg.

Vi mår bara bra. Jag har lite ont i ryggen av och till. Ålderskrämpor, vet du ;).