söndag 10 maj 2009

MC-åkning

Jag har just kommit hem från en tur med motorcykeln tillsammans med min arbetskamrat och hennes karl. Jag tvivlar stundtals på om jag ska fortsätta ta kortet eftersom det verkligen inte är lätt för mig med banor hit och dit. Men när jag kör mer i trafik och på landsväg så känner jag att det är självklart att jag ska ta kortet. Med tanke på hur mycket pengar som jag har lagt ner på att ta MC-körkort så får jag ju inte sluta nu. Men jag är verkligen ingen naturbegåvning... Jag invigde de nyinköpta kläderna (som jag ju egentligen inte hade råd med) idag och de satt bra och var sköna. Jag irriterade mig på höftskydden först men efter ett tag var det som om de formade sig efter en eller nåt och jag tänkte inte på dem.

Ryggvärken känns faktiskt bättre efter MC-turen. Konstigt nog...

Inga kommentarer: