lördag 16 maj 2009

Återupptäckt eller kanske nyupptäckt

Jag har en digital systemkamera som är två år nu. Jag har känt mig lite missnöjd med den, tycker att min analoga systemkamera tar bättre bilder, men det är ju smidigt med digitalt. Jag känner att jag inte har tid att bearbeta bilderna i Photoshop eller dylikt för jag kan inte dessa program. Vad jag nu har upptäckt är att det är ju hur bra som helst att träna och prova att ta bilder med manuella inställningar, man ser resultatet direkt och behöver inte betala för dåliga bilder när man har experimenterat. Nu kan man prova en inställning och sedan ta bort kortet och ändra om man inte tycker att det blir bra. Det finns oxå en funktion bara för att testa inställningarna utan att ta kortet bara för att se exponeringen. Vad roligt det blev att fotografera nu!

Inga kommentarer: