lördag 23 maj 2009

Allergisk mot furu

Igår skulle vi ut och åka MC, men precis när vi skulle ge oss ut så kom det en ordentlig skur så vi beslutade oss för att skjuta turen på framtiden. När det sedan hade klarnat upp snörade jag istället på mig löparskorna och gav mig ut i skogen och sprang. Jag hann precis hem från löpturen så öppnade sig himlen på nytt.

Jag är så otroligt trött på all furu här hemma. Vi har ju furupanel överallt nästan. I hallen och köket har vi målat bröstpanelen och dörrarna vita, men hela taket är ju furu. För att inte tala om källaren där det i gillestugan är furupanel både på vägg och i tak. Vi har pratat om att riva ner skiten ända sedan vi flyttade in för sex år sedan, men inget har hänt. Och måla på panel är ju inte helt enkelt heller, speciellt inte i tak. Visst läste jag för ett tag sedan att furu är inne, men jag har helt enkelt blivit allergisk mot furu.

Inga kommentarer: