söndag 3 augusti 2008

Tvestjärtarna anfaller

Det måste vara ett bra tvestjärtsår i år för vi har hur många som helst både inne och ute (ute är väl helt OK men jag vill inte ha dem som sängkamrat!). Jag vet inte hur många vi har DÖDAT här inne. Det blev tre stycken bara igår. Tvestjärtar och fästingar är så äckliga (fästingar är väl något värre i och för sig).

På en kompis blogg hittade jag tips om en sida om inredning (styleroom.se) och där hittade jag inspiration till dotterns rum. Vi har länge funderat på att göra om i hennes rum för vi är inte nöjda med det. Hon vill gärna ha grönt för det är hennes favoritfärg (och rosa). Just nu är hennes rum lila och blått. Lillkillens rum är jag helnöjd med, det är orange. Även detta rum inspirerade min kompis mig till för hon har en så fin orange (tror den är från Alcro, Glöd heter den i alla fall) i hennes dotters rum. Och sedan var det hennes idé att ha en fondvägg med tapet. Tack! Sedan när jag hittade tapeten så blev jag helt såld, Sandbergs Dino i orange. Trots att den var ganska dyr så var jag tvungen att ha den, hans rum är inte så stort så det gick inte åt så mycket som tur var.

Inga kommentarer: