fredag 22 augusti 2008

Evighetsjobb

Jag tycker att jag plockar och plockar men det är ändå alltid stökigt. Det känns som för varje sak jag plockar undan kommer det fram 3 nya! Städ och tvätt det är riktiga evighetsjobb! Jag ska inte skylla på barnen, visst stökar de till, men jag är otroligt slarvig själv också. Ingen pedant alltså. Sedan har jag ju så svårt för att slänga saker...

Jag känner mig lite obekväm med att ha hantverkaren här hemma när man själv är hemma. Det blir inga sena mornar och man kan inte strosa omkring i pyjamas hela förmiddagen. Nu har han inte kommit så tidigt som tur är, halv nio nu på morgonen. Vi hade just börjat göra frukost, vi gick i pyjamas och jag la mig med blött hår igår så håret stod åt alla håll idag alltså (inte för att man behöver vara superstylad när hantverkaren kommer men ändå...). Det ska i alla fall bli skönt att få ordning på badrummet till slut. Då slipper jag platta håret i den halvdunkla källaren för att vi inte har fått upp någon spegel i det andra badrummet än. Och barnen kan få bada.

Inga kommentarer: