fredag 29 augusti 2008

Jobba dygnet runt?!?

Jag jobbade på förlossningen igår kväll och det var fullt upp så när natten kom och de var en barnmorska kort, erbjöd jag mig att stanna en stund. Men de tyckte att jag skulle lägga mig och att de skulle ringa om det behövdes. Lite mindre än två timmar efter att jag lagt mig ringde de, jag hade inte kunnat sova utan tittade på Sex and the city på trean. Det var bara att gå upp och jobba. Två förlossningar fick jag vara med om inatt. Vi hade 4 förlossningar totalt inatt. Jag tänkte att det bara skulle röra sig om nån timme som jag skulle jobba men det fyllde på sig så jag jobbade 00-06. Sedan fick jag gå och sova och sov 4 timmar. Jag har oftast svårt att sova efter att ha jobbat natt och jobbar därför inte natt i vanliga fall så 4 timmar är mycket för mig. Men inte tillräckligt för att ta igen en förlorad natt egentligen. Jag är ledig i helgen och får försöka ta igen det då.

Vi har det tungt på jobbet nu. Det är hög belastning på alla avdelningar (gyn, BB och förlossning). Speciellt gyn har det varit mycket på sedan jag började efter semestern. Och vi som kanske ska läggas ned! Jag förstår inte hur politikerna tänker.

Imorgon ska jag klippa mig och det ska bli så skönt. Men när jag hade beställt tiden kom jag på att det krockar med dotterns fotbollsträning. Då får sambon gå med och ta med sig lillkillen och det är ju lite jobbigt. Men det var OK med sambon sa han. Det är svårt att få till allt och få det att passa med tider hit och dit.

Inga kommentarer: