onsdag 27 augusti 2008

Gamla meriter

Jaha, då har man vaknat efter en heldag på Kolmården och har SÅ ont i kroppen efter att ha gått i alla branta backar dragandes på barnvagn. Det är alltså nu FÖRFALLET börjar, nu när man börjar närma sig 30! Det är tydligt att man inte kan leva på gamla meriter längre. Jag har varit vältränad men nu är jag tydligen inte alls det längre. Det verkar som om jag inte kan ta längre uppehåll i träningen och ändå komma tillbaka utan några större problem nu för tiden.

Vi hade det i alla fall bra på Kolmården igår. Fick bara lite regn på oss. Det var stor skillnad mot senaste gången vi var där då det var så mycket folk och så varmt. Det var inte alls många som var där igår och temperaturen var faktiskt perfekt.

Blev väckt av hantverkaren nu på morgonen. Han kom kvart i åtta och vi sov så gott.

Min dotter vill bara ha klänningar och kjolar på sig och hon har nästan inga strumpbyxor eller leggings kvar så jag måste se till att handla det. Strumpbyxorna går ju sönder så fort så jag tänkte satsa på att köpa tjockare leggings/tights och se om det håller bättre. Hon vill inte ha byxor, hon tycker det är fult. Och det går inte att tvinga henne när det gäller kläder, på det området har hon varit mycket bestämd lång tid. Ett tag höll man på att bli tokig på henne när det gällde att klä på sig. Det hjälpte inte att hon fick välja kläder kvällen innan, på morgonen hade hon ångrat sig och INGET i garderoben dög. Tur att det har gått över för morgonstressen är jobbig ändå! Fast vi slipper den när jag jobbar kväll...

Inga kommentarer: