onsdag 29 juli 2009

Blå rosor


Ursäkta den suddiga mobilbilden! Det ska föreställa en ros, den är gjord av sugarpaste. Jag har gjort egen sugarpaste, färgat den blå och sedan gjort rosor. En bra sida om hur man gör rosor hittar man här: www.hellosugar.se. De rosorna spelar ju förstås i en helt annan liga, men jag blev ganska nöjd med mina. Rosorna ska dekorera sambons födelsedagstårta. Självklart borde det vara röda rosor, men eftersom den röda hushållsfärgen innehåller E120 (karmin=mosade löss, alltså ej lämplig för veggisar) så fick blommorna en syntetisk blå färg istället.

Jag har också bakat kakor idag med cashewnötter och vit choklad, de blev riktigt goda (även det receptet kommer från en blogg.) De ska jag bjuda på på söndag när sambons föräldrar och bror med familj kommer. Då blir det tårta också som alltså ska dekoreras med rosor. Blir det bra får jag väl ta ett kort med "riktiga" kameran och visa.

1 kommentar:

Linda sa...

Åååå Vad kul med cupcakes!! Man vill ju inte äta upp dom för att dom är så fina! Kul att du ger dig på att göra sånna godsaker!! Grattis till mc kortet förresten!! Hälsningar Linda