tisdag 7 juli 2009

Hemma från semestern!

Vi kom hem igår, åkte från ett mulet, men varmt Varberg och landade i ett regnigt och kallt Åby. Det blev en stor kontrast att komma från ett hotellrum med 26-30 grader till ett hus med 18 grader. Burr!

Vi har haft en otroligt fin semester men det känns ändå skönt att komma hem och sova i sin egna säng. Vi har inte haft en droppe regn på hela tiden i Varberg, men söndagen var det ganska mycket dis. På söndagen tog vi en liten båttur till Getterön, där vi tog en glass och gick runt lite. På lördagen vilade vi lite från solen och åkte till Ullared där det shoppades en hel del. Vi badade i en sjö vid Gekås, eller rättare sagt Lovisa och sambon badade och jag och Hannes lekte i sanden.

Just nu springer Hannes omkring med brun leklera och skriker bajskorv och garvar. Barnen fick pruttkuddar från Ullared och det uppskattade de båda två. Jag undrar när stora tjejen ska komma ur kiss och bajsåldern, hon är ju ändå 6 år.

Mamma har köpt ett månadskort på SATS till mig så jag ska kanske träna ett pass ikväll. Jag hoppas kunna ta motorcykeln in men började fundera på hur man gör med parkering inne i stan. Jag vet inte alls hur man gör, tittade på kommunens hemsida men kunde inte hitta någon info om att parkera MC. Antagligen ska man väl ställa sig i en bilruta och betala men vad gör man med lappen?

Inga kommentarer: