söndag 19 juli 2009

Så trött!

Jag har varit ledig i helgen och tagit igen mig efter en arbetsvecka. Och jag är så trött så jag skulle kunna sova hela dagarna känns det som.

Igår var jag hos en kompis och fick se deras nya hus. De har köpt ett renoveringsobjekt och verkligen rivit ut nästan allt (inte köket). Det enda rummet som var helt klart var badrummet. Det kommer nog bli jättefint när allt är klart, men vilket jobb de har tagit på sig. De ska göra allt själva oxå...

Idag har vi varit hos min mormor, hon fyller år imorgon så vi grattade henne. När vi pratade på telefon, innan vi skulle komma dit, sa hon med sträng röst: "En sak ska ni ha klart för er, ni köper ingenting!" Trots detta köpte vi en liten blomma och ett paket kaffe. Klart man vill ha med sig något.

Nu ska vi äta och sedan ska vi trotsa eventuellt regn och ta en tur ut i skogen och se om det finns blåbär att plocka. Vi får klä på oss regnkläder och stövlar så går det nog bra så länge det inte blir åska för då har jag ingen lust att va i skogen.

Angående tapeten i föregående inlägg så är det tapeten som var under den tidigare och vi SKA tapetsera över den med en ny tapet. Vi har inte bestämt vilken ännu, finns ju så många snygga...

Inga kommentarer: