onsdag 22 juli 2009

Skärgårdsbesök

Härligt med fint väder idag! Idag har vi varit hos min mamma i Arkösund. Där har vi ätit lunch, gått och tittat på båtar och ätit glass i hamnen. Stora tjejen var så trött att hon somnade i bilen på väg hem. Mamma har två riktigt tjocka katter, de ser ut som bollar med huvud, ben och svans på. De var nog helt chockade efter att barnen farit fram hemma hos dem. Inte vana vid barn.

Nu på kvällen har jag tränat Dans-step och det var ett riktigt roligt pass. Riktigt trött och svett efter passet.

Sambon är så duktig, han har målat skänken i köket. Den var ju i furu och nu är den målad i svart, det blev faktiskt jättefint. Bort med all tråkig furu! Han har oxå rivit bröstpanelen i köket och börjat sätta upp gipsskivor där. Bara att välja tapeter, vilket är svårt för det finns ju massor med snygga!

Jag har en till ledig dag och det känns jätteskönt även om vädret skulle bli sämre imorgon, sedan jobbar jag hela helgen. Barnen verkar ha haft det bra på sommardagis de två dagarna som de varit där. Själv tycker jag ju att det är jobbigt att lämna dem där med fröknar som de inte känner och som inte känner dem. Men personalen är ju duktiga som klarar det fint. Och barnen har ju varandra. Det roliga med att jobba nu är att jag får åka motorcykel till jobbet utan att det tar extra tid från familjen, det är ju en resa som jag ändå gör.

Inga kommentarer: