söndag 2 augusti 2009

Misslyckad tårta...

men ganska okej dekoration. Jag gjorde en tårta med marängbottnar, chokladtryffel och hallonmousse (gjord av hallon, grädde och yoghurt). Det var bara så att fyllningen blev för lös och rann ut, så tårtan såg ut som om den hade varit med om ett krig. På denna krigszon la jag en "platta" av sugarpaste och där dekorerade jag med de blå rosorna och chokladlöv. Tårtan såg då helt okej ut och jag kunde servera den. Den smakade helt okej, något söt trots att jag försökte göra den lite "friskare" med en del yoghurt i fyllningen istället för bara grädde.Vi har alltså firat min sambos födelsedag idag med hans föräldrar och bror med familj. Efter att släkten hade åkt härifrån tjatade Lovisa öronen av oss om att vi skulle hitta på någonting, uttråkad som hon var när det inte hade hänt någonting på en halvtimme. Vi åkte till Folkparken och lekte lite, Lovisa var besviken över att hon inte fick bada. Väl hemma igen ringde hon runt till kompisar för att se om någon kunde leka. Rastlösa lilla tös, någonting måste hända hela tiden. Imorgon börjar hon på fritids på skolan där hon börjar sexårs om två veckor, tänk vad stor hon har blivit.

Igår grillade vi med några kompisar och hade trevligt. Det är synd att man inte tar sig tid att träffas oftare, men desto roligare när det väl blir av. Vi grillade zuccini, lök och champinjoner och till det åt vi kokt färskpotatis, grönsallad, tzatziki och saltgurka. Till barnen grillade vi korv.

Min kära mamma har nu köpt ett årskort på Sats till mig så nu kan jag träna i ett helt år! Det var en tidig födelsedagspresent. Hon har ju bra rabatt eftersom hon jobbar där, fast i Stockholm då.

Inga kommentarer: