tisdag 7 juli 2009

Funk

Jag har tränat Funk nu ikväll, shit vad svårt det var. Jag hängde inte med så bra och när jag tänker efter så är det 10 år sedan jag senast tränade Funk. Man lägger ju av sig ganska så rejält när man går på vanlig Korpen-aerobics. Jag kände mig SÅ stel men det var roligt och svett blev man ju. Jag ska passa på att träna så mycket jag kan under den här månaden som mamma bjuder på.

Jag åkte inte motorcykel in för jag blev så osäker på det här med parkering. I Nyköping parkerar motorcyklar gratis på kommunens parkeringar enligt deras hemsida. Men på Norrköpings kommuns hemsida står inte ett ord om motorcyklar och parkering. Lite dåligt tycker jag. Jag får väl skicka en förfrågan med e-post.

Nu åskar det och Lovisa är jätte-rädd och springer ut och in. Åskan är en bit bort som tur är, för annars är det ju lite läskigt. Sambon grillar på altanen, som ju har tak så han behöver inte få regn på sig.

När jag kom hem från träningen hade min sambo börjat riva ner den hiskliga furupanelen i taket i hallen. Nu ska skiten ner, det kommer bli så skönt och tänk vad ljust det kommer bli med vitt tak istället för trä. Sedan ryker bröstpanelen också och vi får göra om på väggarna. Kommer bli så fint när det är klart.

Inga kommentarer: