måndag 1 juni 2009

Vaknatt...

är inte bra mot förkylning. Förkylningen som jag har fått känns efter nattens "jobb" 10 gånger värre. Natten var lugn, ingen patient på förlossningen och inte ett enda telefonsamtal under hela natten. BB och gyn var också lugna, endast några få patienter. Detta gjorde att natten blev låååång. Och nu kan jag inte sova, det är för ljust och för varmt och dessutom brukar jag ha svårt att sova efter att ha jobbat natt.

Igår upptäckte jag att jag inte lagt ut en endaste räkning till betalning, månaden har helt enkelt gått för fort. Räkningarna blir ju bara någon dag försenade som tur är, men det är tråkigt att upptäcka att man har missat något. Jag brukar ju alltid vara noga med att betala i tid. Nu hoppas jag att skattepengarna kommer snart, de dröjer väl bara några veckor till, förhoppningsvis.

I helgen har vi firat barnens kusin som fyller sex år. Jag har inte suttit ute och njutit av solen eftersom jag har fått soleksem (gissar jag) på båda armarna och på bröstet. Det kliar så attans mycket och trots solskyddsfaktor 50 blir det värre i solen. Jag har ju ingen större lust att gå ute i långärmat... Jag ska väl också nämna att jag inte alls har blivit brun om armarna utan bara fått klåda, så trist det kan vara.

Inga kommentarer: