måndag 22 juni 2009

Midsommarfirande

Vi har firat midsommar i dagarna tre. I torsdags firade vi på dagis. Då blev det dans runt midsommarstång, glass med jordgubbar och en traktortur. Hannes var överlycklig under åkturen. På lördagen blev det åter dans runt midsommarstång. Det blev dock inga jordgubbar men väl grillat och rabarberpaj och vattenmelon. På söndagen firade vi med att dansa runt ytterligare en midsommarstång i Bränntorp. Där åktes det också traktor och jordgubbstårta blev det till efterrätt.

Traktortur på dagis

Här dansas det runt midsommarstången i Bränntorp. Om man tittar riktigt noga på bilden kan man hitta en kändis (?). Han har varit på TV och radio och har barn med en annan känd radioprofil, fast de har aldrig varit tillsammans....

Lovisa fick en fin blomsterkrans av sin farmor.

På söndagen åkte vi till Söderköping och åt glass på Smultronstället. Det var väldigt gott, men man var SÅ mätt efteråt. Jag älskar glass och att åka till Smultronstället är en årlig tradition. Man får mycket glass så att man tycker att det borde räcka för en hel vecka, men idag är jag lika glassugen igen.

Idag fick jag körkortet, jag ser ut som ett psycho på det. Jag fotade mig på Vägverket när jag skrev teoriprovet och jag blundade bara på alla bilder så jag fick ta om och ta om. Till sist spärrade jag upp ögonen och det kortet fick jag ta. Så om polisen stoppar mig och jag ska visa körkortet får jag ha ögonen uppspärrade så de ser att det är jag. Snygg i håret var jag i alla fall...

(Kändisen är Henrik Olsson (i grå jacka) som har barn med Lotta Bromé.)

Inga kommentarer: