tisdag 16 juni 2009

Härlig start på semestern!

Igår var det ju inte så roligt väder, men idag är det desto bättre.

Jag gick upp vid 5 idag och förberedde mig för uppkörning. Var nervös, har inte sovit så bra inatt. Kvart i sju var jag på plats vid trafikskolan. Körde hojen ut till banan och övade lite innan inspektören från Vägverket kom. NERVÖS var bara förnamnet.
Jag fick börja, vi var fyra stycken som skulle köra. Säkerhetskontroll (belysning), lågfartsbanan, högfartsbanan och sedan bromsprov 70 och 90. Inspektören sa efter det: "Banan som helhet är godkänd så du får följa med ut i trafiken." YES! Jag fick stå och vänta medan de andra tre körde banproven. Två av oss fick gå vidare och köra i trafiken. Den andra tjejen började trafikkörningen från banan och jag fick åka med körskoleläraren till Vägverket och vänta på min tur. Efter ett tag kom de tillbaka och hon blev godkänd. Så var det min tur, kände mig nervös och väldigt osäker och när inspektören frågade om jag hittade tillbaka till Vägverket, efter en stunds körning, tänkte jag "Nej, jag blev inte godkänd". Men väl framme sade inspektören att körningen är godkänd och nu får jag köra själv i trafiken!!! JIPPIE! Jag fattar det inte riktigt. Som jag har kämpat! Och nu är jag i mål!

Tyvärr är min sambo inte hemma ikväll annars skulle jag ta mig en tur med hojen. Men imorgon kanske, och dagen efter det osv.

Jag funderar på om jag och barnen ska åka och köpa glass någonstans och fira lite. Jag vet inte rikigt vart vi ska åka, bara. Mitt favoritställe är ju i Söderköping, vid rådhustorget eller vad det heter. Annars har ju Halvars öppnat filial i Sandviken.

Inga kommentarer: