tisdag 2 juni 2009

Är jag den enda?

som tycker att det är lite skönt med svalare väder idag? Sedan kan det gärna bli fint och soligt igen men en dag med lite regn känns bra.

Inatt drömde jag att jag var jättetörstig och skulle ta vatten, men det var bara varmvatten i kranen. Det spelade ingen roll att jag spolade och spolade, vattnet blev bara varmare och varmare. Jag vaknade mitt i drömmen och var genomsvett och jättetörstig. Vi åt falafel i pitabröd med lök, sallad och tzatziki igår kväll och av det blir man väldigt törstig. Som tur var var det ingen sanndröm utan det fanns kallvatten i kranen inatt...

Imorgon ska min dotter ha musikal på kvällen med femårsgruppen på dagis, en trollmusikal. Det ska bli spännande att se, de har tränat lång tid nu. Bäst att sätta batteriet till filmkameran på laddning, så man kan filma tillställningen. Lovisa ska tydligen vara lilltroll. Jag ska sy en svans till henne ikväll, har jag tänkt.

Inga kommentarer: