tisdag 30 juni 2009

Tunika

Det här är tunikan som jag har presterat idag. Jag blev faktiskt ganska nöjd med den, fast det beror kanske mest på att tyget är så fint. Jag känner att jag lär mig jättemycket för varje plagg jag syr, men jag har ganska svårt för att göra om mönster och så, vilket resulterar i att många av plaggen blir väldigt vida. Just för att mönstren verkar vara vida. Jag antar att jag måste bli bättre på att mäta och prova på barnen innan jag syr ihop allting. Den här tunikan är i alla fall en singoalla-modell. Jag tyckte att det var spännande att få göra raglanärmar för första gången. Det kommer bli fler plagg med det för jag tyckte att det blev snyggt. Det var lite pilligt att göra ärmarna på tunikan för att maskinens friarm var för bred för att kunna trä på ärmen när den skulle sys.

Näe nu måste jag gå och sova.

Inga kommentarer: