lördag 27 juni 2009

Två av mina mästerverk

Jag har ju sytt en del på sista tiden och blivit mer och mer "avancerad". Det här linnet sydde jag för några veckor sedan men Hannes har vägrat att ta på sig det tills idag då det gick bra. Jag är faktiskt riktigt nöjd med det. Lovisa ville också ha något i det tyget, som är köpt på Jofotex i Söderköping, så jag håller på med en tunika till henne. På den har jag sytt rynktrådar och nedre fållen har jag sytt med tvillingnål. Det är jättekul att experimentera sig fram och jag har köpt en sybok och köpt Ottobre-tidningar. Mönstret till Hannes linne fanns på Ottobres hemsida (www.ottobredesign.com) att hämta gratis. Det finns dessutom massor av sybloggar att hämta inspiration från.

Igår var vi och badade och jag tog årets första dopp. Det var ganska så kallt i vattnet så det blev verkligen bara ett dopp. Än så länge har vädret på min semester varit bra och just nu känns det som livet leker. Vi skördar jordgubbar varje kväll och de är så otroligt goda. Ikväll ska jag göra en rabarberpaj igen. Annars är det så skönt att bara vara och njuta!

1 kommentar:

Idun sa...

Vad snyggt linne!!
Du kan ju starta ditt eget me and i ju..

Kram