tisdag 30 juni 2009

Jag och lillkillen

Idag har jag och lillkillen bara varit hemma och myst medan tjejen och sambon varit och badat. Lillkillen tycker inte om att bada, medan Lovisa är som en fisk. Så idag valde vi att dela på oss. Jag brände axlarna igår så det passade bra att vara hemma, sitta på altanen eller i skuggan på tomten. Jag har tvättat 3 maskiner, sytt en tunika och myst med sonen.

Vi har handlat glass från glassbilen, men det var väldigt urplockat så det vi hade tänkt köpa fanns inte. Och sedan blev jag lite sur för jag ville väldigt gärna köpa Turkisk peppar men den fanns inte längre trots att den var med på reklambladet som vi fick i helgen. Den var alltså inte slutsåld utan som jag uppfattade det fanns den inte kvar längre överhuvudtaget, den fanns inte på bild i bilen. Surt!

Det blir sena kvällar nu både för oss vuxna och för barnen. Det är så ljusa och fina kvällar och det är för varmt för att sova. Vi njuter alltså fullt ut av semestern. Jag känner mig så nöjd med tidig semester eftersom vädret i år är toppen. Även om vädret resten av semestern blir regnigt så har jag tankat massor energi och ljus. Fast jag blir ju väldigt glad om det fina vädret fortsätter i två veckor till (om jag ska vara ego alltså). Äh, skämt åsido. Jag hoppas verkligen att de som har sen semester får lika fint väder.

Inga kommentarer: