onsdag 5 november 2008

Tvätta, tvätta...

Som vanligt när jag är ledig så tänkte jag tvätta idag, minst 3 maskiner behövdes. Första maskinen fungerade bra, men när jag hade startat den andra så ville inte tvättmaskinen vara med längre. Den vägrade snurra på trumman, den lät som om den höll på men det gjorde den inte. Det blev ett telefonsamtal till sambon och ett beslut om att köpa ny tvättmaskin. Det har känts som om den har varit med oss på övertid och den har inte varit helt pålitlig. Nu slutligen blir det alltså en ny tvättmaskin.

Igår beställde vi tapeter till dotterns rum. Det ska bli kul att göra om i hennes rum och jag hoppas att det blir fint. Tapeterna som går i grönt och grått ska sitta på en vägg och sedan ska vi måla två väggar gröna. Det blir inte ett typiskt rosa flickrum alltså. Får väl köpa några wallies med Disney-prinsessorna kanske...

I Kolmårdens djurpark förra veckan

Samtalsämnet för dagen är ju annars att det blev Obama som vann presidentvalet. Det var bra tycker jag.

Inga kommentarer: