tisdag 25 november 2008

Snölek


Vi har tagit tillvara på snön idag och åkt pulka. Det var uppskattat av båda barnen. Faktiskt så fick jag ta på lilkillen vantar för en gångs skull, han har väl förstått att det är skönt med det när det är kallt ute. Det tar sådan tid att ta på alla kläderna så man är precis genomsvett innan man kommer ut. Idag har dottern varit och tränat sång med dagis så det har blivit mycket på och av med kläderna. Jag hade inte satt klockan imorse för jag tänkte att vi vaknar ju alltid tidigt ändå men jag vaknade när klockan var kvart i åtta och vi skulle vara på dagis klockan nio. Båda barnen slumrade så sött och jag undrar lite hur lång tid de skulle kunnat sova om jag inte hade väckt dem. Det blev i alla fall lite stressigt eftersom inget av barnen var speciellt piggt på att äta frukost. Sedan ville dottern inte ta på sig själv heller vilket hon brukar göra i vanliga fall. Hon var väl trött.

Imorgon har vi förlossningsteammöte och sedan ska jag gå igenom körkort för medicinteknisk utrustning på jobbet. Jag har egentligen redan körkort för i år men jag känner att jag vill repetera, för en del saker används så sällan så jag känner mig osäker på dem. Det är trevligt att ha teammöte men det kan bli en del tjafs också som tex att vi barnmorskor hjälper till att städa för lite osv. Då är det förstås mindre kul...

Inga kommentarer: