onsdag 12 november 2008

Avslutning

Idag var det sista dagen på akupunkturutbildningen och som avslutning fick jag prova på öronakupunktur, sterila kvaddlar och TENS. Utbildningen har varit jättebra och jag hoppas att jag flitigt kommer att använda mig av det jag lärt mig. Det kan nog lätt bli så att om man inte fortsätter att sticka så kommer man fega ur. Det gäller att ha rätt patienter som vill ha akupunktur. Vi fick ett intyg och en brosch efter avklarad kurs.

När jag var och handlade i måndags blev jag pålurad ett medlemskap i någon ljudbokklubb. Jag som inte alls lyssnar på ljudböcker, tycker bättre om att läsa själv. Jag hade barnen med mig och var lite lätt stressad. Det var en tjej där som sa att man fick köpa en ljudbok för 49kr. Hon pekade på att jag skulle läsa villkoren men stressad som jag var så skummade jag bara igenom lite snabbt. Jag fattade inte riktigt vad det var jag gick med på. Jag antar att det bara är att gå ur klubben när man köpt det som krävs av en.

Vi har problem med vår ena katt som bara kissar överallt inomhus. Det har blivit värre tror jag, hon har alltid varit kräsen när det gäller hur smutsig lådan är men nu kissar hon utanför även om den är ren. Jag har hört att man kan lägga ut apelsinskal eller skvätta ättika där katten kissar så slutar den. Eller annars får man ta bort katten för när den väl börjat kissa inne är det svårt att få den att sluta... Tråkigt. Hon är 10år gammal.

1 kommentar:

Idun sa...

Spruta citron där hon kissat. Det gillar de inte. Men kolla innan så du inte sprutar på möbler och det blir fläckar. Hoppa allt är bra annars. Kram