torsdag 20 november 2008

AVUNDSSJUK? JAG? Näe inte alls...

Idag åker min mamma till Florida, och jag har precis halkat hem från jobbet. Usch, jag ljög för mormor igår, sa att visst sitter vinterdäcken på bilen. Jag korsade fingrarna och ljög. Jag vill inte att hon ska oroa sig och så vet jag att det är dumt att inte ha vinterdäcken på nu när vädret är opålitligt. Tur att mormor inte använder sig av internet och läser min blogg.

Återigen har det dumma kattskrället kissat på golvet i min dotters rum. Citron eller ättika kanske? Min andra kisse ligger jämter mig nu och spinner. Helst skulle han nog vilja ligga på min arm medan jag skriver på datorn.

Min dotter har en lång ceremoni när vi säga hejdå både hemma och på dagis, nu vill de på dagis hjälpa till och bryta det. Vi får se hur det går. Egentligen tänker jag lite att varför kan hon inte få ha sina ritualer? Men det kanske är bättre att försöka bli av med dem...

Inga kommentarer: