lördag 22 november 2008

Underbara barn!

Jag har blivit lite sugen på att skaffa "väggord". Jag har sett det på internet och så hittade jag en sida på internet som sålde väggord, men då blev jag snål (sparsam?). Jag tänkte att kan man inte göra det själv och spara lite pengar? Jag hade tänkt att det skulle bli texten "underbar & älskad" till båda barnens rum och det skulle gå på 400kr tror jag. Jag började klippa och knåpa lite själv och resultatet, ja, det blev väl OK. Det var ett redigt pilljobb så än så länge står det bara underbar på sonens vägg.

Fortsättning följer....

Låt oss göra lite julpyssel!

Stackars barn som får stå ut med sin mammas pyssel, det är väl ungefär samma sak som med deras julpynt som de gjort på dagis... Man hänger upp det i granen för deras skull och inte för att det är speciellt snyggt, i alla fall inte det mesta som de hittar på. Usch vad elak jag är, men jag vill helst ha en gran som är enkel med ljus, två sorters kulor (röd och guld) och så lite glitter. Inte en massa krimskrams och krusiduller. Fast det är klart att barnens pyssel hänger där i granen sedan i alla fall.

Den här helgen ägnar vi åt att göra en makeover light i vårt vardagsrum. Vi möblerar om helt enkelt. Man kan säga att vi byter plats på TV-delen och matsalsdelen. Helt plötsligt fick jag en helt tom vägg och där ska jag göra en tavelvägg. Alltså en samling med inramade kort, det blir väl mestadels på barnen, men kanske även lite andra kort. Jag längtar efter att åka till IKEA för att köpa massor av ramar.

1 kommentar:

Idun sa...

Kul med ommöblering. Den 6 dec. Kan nog bli bra för bak. Jag måste plugga lite då oxå och så har jag personalfest på kvällen. Men vi kan väl höras av?

Kram Åsa