måndag 1 september 2008

Snart dags att åka till jobbet

Tihi, vårt badrum blir så fint. Han har lagt golvet och börjat kakla väggen. Nu kan man börja föreställa sig hur det kommer se ut när allt är klart.

Mitt mörkrum blev oxå nästan klart i helgen. Måste fixa upp lite mörkrumslyktor. Jag har två kompisars förstoringsapparater som samsas med min egen så det ser ut som ett helt lab där nu. Frågan är om vi kan få till det och träffas och framkalla. Det verkar vara svårt att få tid till allt. I september är det så många i bekantskapskretsen som fyller år dessutom. När barnen är tonåringar kanske man får tid... eller när de flyttar hemifrån kanske? Tiden går så snabbt och räcker inte till helt enkelt. Det är så mycket man vill göra och samtidigt vill man ju passa på att umgås med barnen när man har tid. De blir stora så fort. Min lillkille blir snart 2 år, han är ju ingen bebis längre och dottern som har blivit så stor oxå. Usch vad stressad jag blev nu.

Vi tog en tur till IKEA igår och handlade en hel del, som det ju lätt blir när man är där. Dottern var jättesnäll igår så hon kanske bara var trött dagen innan, annars funderade jag ju om hon höll på att bli sjuk.

Inga kommentarer: