torsdag 4 september 2008

Ledig dag.

Idag har vi bara varit hemma. Jag har tvättat 3 maskiner och plockat lite. Hantverkaren har kaklat och fogat färdigt. Nu är det dags för rörmokaren och elektrikern att göra sitt och sedan är det klart.

Dottern tycker att det har varit jättetrist att bara va hemma. Inga kompisar i området har varit hemma och hon har inte haft någon att leka med. Och mamma har bara tvättat och städat. Usch, usch, usch. Men jag jobbar i helgen och sambon kommer ha fullt upp med fotbollsträning och barnkalas så det var tvunget. Vi har varit ute och gått en promenad för att titta på tågen och leka lite i lekparken vid "höghusen". Ingen ute där heller. På väg hem från lekparken mötte vi slutligen en kompis till henne.

Igår lades konsultrapporten, om hur Sörmlands landsting ska spara pengar, fram och förlossningen (Kvinnokliniken) i Nyköping ligger risigt till. Nu är det upp till politikerna att besluta hur de ska göra. På lördag är det manifestation som jag nog ska ta mig till. Jobbar dag på lördag och kommer nog vara trött men det känns viktigt. Får se hur jag gör. Oavsett så är jag där i tanken, men det märks ju inte...

Inga kommentarer: