torsdag 11 september 2008

Omedvetet stressad?

Jag upplever mig inte alls stressad utan känner mig ganska lugn och tillfreds just nu. Men min kropp visar stress! Jag har känningar av astma (som i mitt fall brukar vara stressutlöst) och jag känner även av lite magkatarr. Kanske är det allt som händer på jobbet som gör att kroppen reagerar på stress som jag är omedveten om? Kroppen känner av det men inte jag, mentalt alltså. Jag anser att jag tar det hela med ro och tror mig invänta ett besked innan jag reagerar. Men visst är det lite oroligt? Eller? Förträngning är väl annars en försvarsmekanism antar jag. Nej, jag vet inte. Men jag har i alla fall dessa kroppsliga symptom på stress.

Nu är jag ledig i fyra dagar och då ska jag bara mysa och ta det lugnt. Eller förresten, på lördag ska jag ju köra Söderköpingsklassikern. Då jympar man en timme, cyklar 2mil och springer/går 5km. Det brukar vara väldigt trevligt. Det är tredje gången jag kör. Jag kör tillsammans med en kompis och vi brukar ta det i lugn takt och prata mycket. Hoppas att vädret blir skapligt!

Inga kommentarer: