onsdag 24 september 2008

Första VABen denna termin

Lillkillen hade en bra födelsedag och han verkade nöjd med presenterna. Det var lite roligt för jag hade köpt en bebisdocka (med snopp) till honom för att bryta av lite i dominansen av "kill-leksaker". Han hade då redan öppnat ett paket med ett tåg och började öppna det paketet, men när han såg att det var en docka lade han bort det och lekte med tåget istället! Det blev så tydligt att han inte ville ha någon docka...

Igår blev lillkillen sjuk, han fick feber när han var på dagis. Och det kunde inte komma sämre eftersom jag igår och idag har haft akupunkturutbildning med obligatorisk närvaro (dessutom väldigt svårt att ta igen missad lektion) och sambon skulle med jobbet till Eskilstuna idag. Så det passade (om det nu nånsin passar???) dåligt att han blev sjuk just nu. Men det blev sambon som fick stå över sin resa den här gången. Idag mår han lite bättre. Nu är jag ledig till på tisdag nästa vecka så jag får rå om honom ordentligt.

Akupunkturen är jätteroligt men svårt. Det är mycket mer att tänka på än vad jag trodde och svårt att känna punkterna. Man blir i alla fall väldigt inspirerad, jag har tagit med mig nålar hem och ska sticka lite på sambon och en av mina vänner kunde tänka sig att ställa upp som försöksperson.

Inga kommentarer: