onsdag 26 augusti 2009

Årets klipp

Hannes fortfarande med långt hår

Nu har jag tagit steget och klippt av Hannes långa hår. Det började bli så tovigt och vildvuxet. Jag fick jaga honom runt hela huset med trimmern så det var högst ovilligt av honom. Stackarn! Han kände inte igen sig i spegeln och blev lite blyg. När jag frågade honom om han tyckte att det blev fint sa han nej. Men jag tycker att han blev jättefin.

Igår hade vi en ledig dag tillsammans, förutom att Lovisa var på sexårs på förmiddagen. Vi firade Lovisas namnsdag genom att åka till Söderköping och käka glass. Jag valde min favorit vattenmelonsorbet och så provade jag passionsfruktglass, men den smakade ingenting så jag undrar om de inte hade glömt själva passionsfrukten i glassen.

Hannes var duktig och kissade på toaletten vid ett tillfälle igår. Jag blev så glad, men sedan så kissade han på golvet i sitt rum och senare ute i sandlådan. Så utvecklingen mot att bli blöjfri verkar ta ett steg fram och två tillbaks. Han tar själv av sig blöjan så det är inte så att vi tvingar honom att gå utan blöja, men mest skvätter han lite här och där alltså. Jaja, det kommer väl lösa sig någon gång, tills dess torkar vi kissiga golv flera gånger om dagen.

Inga kommentarer: