söndag 16 augusti 2009

Imorgon

börjar Lovisa sexårs eller nollan som man oxå kan kalla det. Stora tjejen är inte längre ett dagisbarn. Det känns både lite spännande och lite, lite vemodigt. Det blir väl ännu större om ett år då hon börjar ettan. Bara det här med att sitta still och lyssna på fröken (är det så fortfarande?) är ju en skillnad från dagis. Lovisa är ju duktig på bokstäver och sånt så det kommer nog funka fint. Jag är inte orolig för jag tror att det kommer bli bra, men nu kommer det alltså vara så här att man måste gå upp varje morgon, varje dag. Det blir inte riktigt de lediga dagar som vi har haft innan. I och för sig är det bara tre timmar per dag så man kan ju hitta på något efter det.

Idag har M jobbat med att sätta upp gipsplattor i hallen. Det har tagit hela dagen att få till det. Själv har jag kokat rabarbersaft och lekt koja med Hannes. Vi tog en liten promenad också, jag och lillkillen. Lovisa har lekt med kompisar och knappt varit hemma på hela dagen.

I fredags fick Lovisa en sparkcykel. Jag vet inte riktigt varför hon inte har fått någon tidigare, det har inte blivit av bara. ALLA har ju sparkcykel och i det här fallet är det inte en överdrift. Hon blev i alla fall jätteglad och sparkade runt i området hela dagen.

Jag började titta igenom barnkläderna i fall jag ska sälja något, men det kändes svårt. Det är inte mycket av babykläderna som jag vill göra mig av med. Jag satt och tänkte: Åh, första klänningen som Lovisa hade, och bodyn som Hannes hade på BB, osv. Fast jag måste göra mig av med lite för jag har MÅNGA kartonger. Men inte idag, någon annan dag, kanske...

Inga kommentarer: